De Holland Cup wilde fans dichterbij doorbrekend wielrentalent brengen.
De Holland Cup is een nieuwe competitie van wielrenwedstrijden op het laagste profniveau. Op dit niveau strijdt jong talent om een plek bij de bekende profploegen. De Holland Cup wil internationale wielrenvolgers dichtbij doorbrekend jong talent brengen.
De spil is content
Dat vroeg allereerst een communicatiestrategie: wie willen we bereiken, wat zijn onze doelen en hoe gaan we dat voor elkaar boksen. De spil is content: er wordt enorm veel foto- en videomateriaal en andere informatie gemaakt tijdens de wedstrijden. En het publiek wil dat graag zien. Nu nog zorgen dat het goed aan ze wordt aangeboden. De uitwerking belichaamt een website, social media inclusief een contentkalender, de vormgeving van livestreams en partnerschappen met bekende media.
Wielrennen op z’n allermooist
Even inzoomen op de website: het ontwerp van hollandcup.cc toont fans veel wielrennen op z’n allermooist, in grote afbeeldingen en in hun eigen taal. De afwisseling van licht en donker is spannend als een wielrenwedstrijd, en met groen als signaalkleur heeft het Nederlandse buitenleven een mooie plaats. De site werd gerealiseerd samen met Menno van Driest die ook technologie leverde om de klassementen te tonen.
Meer, internationaler, beter
De strategie, die zie je terug in groeiende bezoekers- en volgersaantallen, meer internationale deelname aan de wedstrijden, samenwerking met internationale media en aandacht van sponsors.
Doel: naamsbekendheid.
Oplossing: communicatiestrategie, internationale website en mediapartnerschappen.
Mijn bijdrage: strategie, website ontwerp & tekst schrijven, contentkalender en werving van een redacteur.
Uitkomst: groeiende naamsbekendheid onder volgers en wielrenploegen, en aandacht van sponsors.
Bezoek hollandcup.cc
