Cases

itsthefreek maakt communicatie die mensen aanmoedigt iets nieuws te doen. Hier een selectie van m’n recente werk.

Blauwalg werd, vanuit het niets, het feest van het jaar

De Alblasserwaard was niet spannend qua muziek en uitgaan. Blauwalg Festival brengt daar vrijgevochten verandering in. Vanaf 0 moest Blauwalg een concept worden dat online én op het festivalterrein tot de verbeelding spreekt. Het lukte: alle kaarten gingen op. De dag werd onvergetelijk. En ‘Algje’ is nu een Bekende Alblasserwaarder.

Concept: doelgroep, verhaal
Productie:
identiteit, website, social media, drukwerk, aftermovie  (samen met Gerjans)
Communicatie & PR: 
regionale kranten, muziekblogs, social media

Mendixtrainingen.nl brengt apps bouwen naar niet-techies.

Apps bouwen is geen abracadabra meer sinds de intrede van Low Code platforms zoals Mendix. Met Mendix kom je al een eind door bouwstenen te drag & droppen. Dat kan je al leren, maar tot nu toe alleen van echte techneuten. Mendixtrainingen.nl geeft low-code-opleidingen een menselijk gezicht. Voor de nieuwe generatie appbouwers, is de enige beperking hun creativiteit. 

Concept: doelgroep, verhaal
Productie:
website, events
Communicatie: 
strategie

De Holland Cup brengt fans dichtbij doorbrekend wielrentalent.

Sport volgen is óók topsport, en fans willen óók winnen. Maar nieuw talent spotten bij wielrenwedstrijden in de ‘eerste divisie’ was moeilijk. De Holland Cup is een nieuwe wielrencompetitie die fans en wielrentalenten bij elkaar brengt. De verhaallijn gaat het hele jaar door, met livestreams, interviews en tussenstanden. Met succes: de Holland Cup is te volgen op meerdere TV-zenders en online nieuwsplatforms, en sponsors helpen om verder te groeien.

Concept: merk, strategie
Productie:
identiteit (update), website (samen met Menno van Driest), social media, livestreams ontwerp, website redactie
Communicatie & PR: 
TV, nieuwsmedia, social media

Syndion wilde meer interesse en sollicitaties voor hun vacatures.

Net als zoveel zorginstanties heeft Syndion flink wat vacatures open staan. Werkenbijsyndion.nl bestond al, maar die website was gericht op een veelheid aan doelgroepen en sprak uiteindelijk niemand meer écht aan. Het nieuwe ontwerp zorgt dat werkzoekenden makkelijk een geschikte vacature vinden en ondertussen het bedrijf leren kennen.

Concept: doelgroep, verhaal
Productie: website ontwerp