Blauwalg wilde, vanuit het niks, hét feest van het jaar worden.

    Blauwalg viert alles wat onder het oppervlak verscholen zit. Nog onbekende bands besteigen het podium op het water, en tonen zich in de prachtige omgeving van de Slingelandse Plassen. De organisatie hoopte met dit nieuwe concept een heleboel mensen aan het feesten te krijgen.

    Vanaf 0 beginnen
    Er was nog niks, dus er moest een identiteit worden ontworpen en een communicatiestrategie die door vrijwilligers in hun avonduren kon worden uitgevoerd. De identiteit draait om een wezentje, Algje, dat tot de verbeelding spreekt. Algje werd bijgestaan door wild kleurgebruik en grote vormen. Onder water heeft Algje een tikkeltje vreemd gevoel voor humor ontwikkeld. Niet voor iedereen, wel voor een gelukkig aantal gelukkigen.

    De identiteit staat, nu nog aandacht krijgen
    Door muziekblogs naar de site te laten linken, kwam die zonder adverteren bovenaan in Google. Regionale kranten hielpen om het grote publiek nieuwsgierig te maken. Op Social media werden mensen intensief begroet met video’s en afbeeldingen met grote vormen en simpele kleuren. Alles snel herkenbaar. Zo werden de posters en flyers ook. 

    Het lukte: de kaarten gingen op. De dag werd onvergetelijk.

    Doel: naamsbekendheid, volgers, bezoekers en conversie (kaartverkoop).
    Mijn bijdrage: 
    identiteit, website ontwerp & tekst schrijven, social media.
    Uitkomst:
    uitverkocht! 
    Identiteit en website in samenwerking met:
    Gerjans.
    Bezoek blauwalgfestival.nl